1992
ראשי » הקמפוס המגוון- כללי التنوع في الحرم الجامعي – عام » מאמרים מן הארץ ומהעולם مقالات أكاديميّة » מחקרי מדיניות أبحاث السياسات » Access and Equity for African American Students in Higher Education: A Critical Race Historical Analysis of Policy Efforts Shaun R. Harper, Lori D. Patton, Ontario S. Wooden

Access and Equity for African American Students in Higher Education: A Critical Race Historical Analysis of Policy Efforts Shaun R. Harper, Lori D. Patton, Ontario S. Wooden

מחקר מדיניות המבקש לבחון מדוע סטודנטים אפרו-אמריקאים בעת הנוכחית עדיין אינם מיוצגים בהיקף הראוי במוסדות ההשכלה הגבוהה בארה"ב, למרות שינויים שנעשו בעשורים האחרונים. המחקר בוחן מהם ההיבטים שעדיין מצריכים שינוי ברמה המוסד.

Harper, S. R., Patton, L. D., & Wooden, O. S. (2009). Access and equity for African American students in higher education: A critical race historical analysis of policy efforts. The Journal of Higher Education, 80(4), 389-414.

Absract: Policies that have affected enrollments and degree attainment rates for African American students throughout the lifespan of higher education are analyzed in this article. Historically noteworthy progressive steps toward access and equity are juxtaposed with recent indicators of regression. Critical Race Theory is employed as an analytical framework for understanding how white supremacy and racist ideologies have shaped and undermined various policy efforts.‏

המאמר אינו מוצג בשל זכויות יוצרים. ניתן להשתמש במנועי החיפוש של אתרי האוניברסיטאות.

כתוב\י תגובה

لن يتم نشر البريد الإلكتروني . الحقول المطلوبة مشار لها بـ *

*