1992
ראשי » כלים ותכניות ממוקדי מיומנויות למידה » חיזוק כישורים ומיומנויות למידה » תכנית לאיתור סטודנטים טובים שהישגיהם נמוכים מיכולתם – אוניברסיטת חיפה

תכנית לאיתור סטודנטים טובים שהישגיהם נמוכים מיכולתם – אוניברסיטת חיפה

תכנית אומ"ץ: אני ואתה משפרים ציונים

רקע

האוניברסיטה רואה חשיבות עליונה בטיפוח סטודנטים בעלי יכולות בכדי להביאם לסיום לימודיהם בזמן המתוכנן ועל מנת לעודד שיפור הציונים כך שיוכלו להמשיך לתארים מתקדמים.

בחוגי הלימוד נהוגות צורות מגוונות של תמיכה אקדמית – שעורי תגבור, מכינה אינטנסיבית לפני תחילת הלימודים ועוד.

הסיוע חיוני ונושא פירות, אך הוא אינו יכול לפגוש את הקושי הספציפי של סטודנטים בעלי פוטנציאל טוב שמתקשים להצליח והישגיהם בינוניים.

כאשר מדובר בקושי אינדיבידואלי של סטודנט, רק התייחסות מקצועית המסוגלת לאפיין את הקשיים של הסטודנט ולהבין את המקור לקשייו האקדמיים, תוכל להפנות אותו להתערבות ההולמת שתשפר את הישגיו.

תכנית זו מבוססת על שיתוף פעולה בין יחידות הסיוע השונות הקיימות בדקנאט הסטודנטים ומטרתה להבטיח שהסטודנט שאינו מגשים את יכולתו יאובחן כהלכה ויטופל במהירות על פי קשייו.

 

מטרות התכנית

  • שיפור הישגים בינוניים של סטודנטים בעלי פוטנציאל טוב
  • הפחתת כישלונות
  • לאפשר מעבר משנה א' לשנה ב'
  • סיום הלימודים בזמן אקדמי תקין
  • הפחתת נשירה מלימודים

 

ההנחה המקצועית שלנו – הסיבות לאי הצלחה אקדמית הן מגוונות:

בתחום הרגשי, בבעיות קשב וריכוז, בלקויות למידה, בחרדות הפוגעות בתפקוד היומיומי והאקדמי.

ידוע לנו שהסיבה השכיחה ביותר לאי הצלחה בקרב סטודנטים מוכשרים היא בתחום של הרגלי למידה – אי הידיעה כיצד ללמוד, קשיי התארגנות – עם החומר ועם הזמן, קושי להתכונן לבחינה, קשיים בזמן הבחינה. ושכיחה מהכל – בעיית הדחיינות.

מודל התכנית מבוסס על עיקרון ה winwin – רווח של הסטודנט ורווח של החוג.

 אופן הפעלת התכנית

התכנית מיועדת לתלמידי שנה א' ו- ב' בתואר הראשון.

עד עתה הופעלה התכנית בחוגים הבאים: משפטים, פסיכולוגיה, ביולוגיה ומדעי הרפואה, פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, הפרעות בתקשורת, מערכות מידע, לימודי אסיה ובחוג למדעי המחשב.

(מדובר בתכנית פיילוט, על כן בהתאם לתוצאות נבחנות אפשרויות להרחבת השירות לחוגים נוספים ולתלמידי תארים מתקדמים).

הפעלת התכנית נעשית תוך שיתוף פעולה מלא וחשיבה משותפת עם החוג.

 

איתור הסטודנטים והפנייתם לתכנית

  • החוג מאתר את הסטודנטים בעלי נתוני הכניסה הגבוהים והישגים בינוניים.
  • ראש החוג/ראש תכנית הב"א בחוג פונה לסטודנטים שאותרו ומציע להם את השירות.
  • לכל סטודנט הפונה לתכנית נקבעת פגישת ייעוץ עם פסיכולוג מנוסה מתחום הייעוץ הלימודי. מטרת הפגישה הנה איתור המקור העיקרי לקושי האקדמי של הסטודנט והפנייתו לאחת  מיחידות הסיוע הרלוונטית לצרכיו.
  • הפעלת התכנית נעשית תוך מעקב רציף אחרי כל סטודנט שאובחן, קיבל ייעוץ ראשוני והופנה לטיפול לאחת היחידות.

כתוב\י תגובה

لن يتم نشر البريد الإلكتروني . الحقول المطلوبة مشار لها بـ *

*