1992

תכנית "פאזל אקדמי" במכללת עמק יזרעאל

מהו פרוייקט פאזל אקדמי?

הסבר מתוך החוברת שהוציאו במשותף דיקאן הסטודנטים של מכללת עמק יזרעאל וקרן אברהם:

במשך שנת הלימודים תשע"ה, יזם דיקנט הסטודנטים במכללה האקדמית עמק יזרעאל,
באמצעות היחידה לקידום סטודנטים ערבים ובשיתוף עמותת "יוזמות קרן אברהם", פרויקט
"פאזל אקדמי" בקרב סטודנטים בסמינריוני מחקר בחוגים השונים במכללה.
מטרת פרויקט "פאזל אקדמי הינה לאפשר מסגרת לימודית של מפגש, היכרות ועבודה אקדמית
משותפת בין סטודנטים ערבים ויהודים במכללה על מנת לחזק את הערכים ההומניים
המשותפים לכולנו.
בשנה"ל תשע"ה, כ- 30 סטודנטים יהודים וערבים שיתפו פעולה וכתבו את הסמינריונים בזוגות או
קבוצות קטנות מעורבות. כך, מילאו את חובותיהם האקדמיות ובו זמנית מצאו תחום פעילות
משותפת ומעצימה להיכרות אנושית ובלתי אמצעית של יהודים וערבים במסגרת אקדמית
במכללה. תוצאות המפגשים היו טובות ביותר והפרויקט הסתיים ביום עיון "בניית מרחב משותף
ערבי יהודי בהשכלה הגבוהה בישראל" בתאריך 8/6/2015 . ביום העיון הסטודנטים הציגו את
העבודות הסמינריוניות וספרו על החוויה המשותפת. כל הסטודנטים ללא יוצא מן הכלל ברכו על
היוזמה ודיווחו על התנסות מעצבת חיובית ביותר.
בשנה"ל תשע"ו, פנינו שוב למרצים אשר מנחים סמינריוני מחקר, ולאור הצלחת הפרויקט, פנינו
גם לכלל המרצים המבקשים בדרישות הקורסים שלהם כתיבת עבודות, הצגת רפרטים או הגשת
תרגילים, כמו כן פנינו לכלל הסטודנטים הלומדים במכללה וזאת על מנת לעניין אתכם באפשרות
להשתתף בפרויקט "פאזל אקדמי".
סטודנטים המשתתפים בפרויקט "פאזל אקדמי", זוכים בליווי ותמיכה אקדמיים, על פי צורך
וללא עלות לאורך כל שנת הלימודים בנושאים מחקריים כגון:
 עזרה בעיבוד וניתוח נתונים סטטיסטיים ושיטות מחקר.
 הדרכה בכתיבה אקדמית, הגהה ועריכה לשונית.
בנוסף לליווי ולתמיכה האקדמית, הסטודנטים ישתתפו במפגשים קבוצתיים בנושאים ורב-
תרבותיות במכללה בהנחיית אנשי מקצוע מומחים בתחום. כמו גם ייחשפו הסטודנטים
להרצאות ממרצים בנושאים רלוונטיים.
בנוסף, יזכו הסטודנטים בהצגת ממצאי מחקריהם בפני ועדת ההיגוי של הפרוייקט, בפורומים
שונים במכללה וביום עיון שיוקדש ליצירת מעגלי למידה המובילים לחשיבה, פעולה, שינוי ושיפור
מתמיד במפגש הבין תרבותי במכללה.

קישור לחוברת הפרויקט: חוברת פאזל אקדמי (1)

כתוב\י תגובה

لن يتم نشر البريد الإلكتروني . الحقول المطلوبة مشار لها بـ *

*